8 października 2013

Ciastka francuskie z warzywami (finger food)


Ciasto francuskie niejednokrotnie ratowało mnie w kuchni. Z tego kawałka zwiniętego ciasta można wyczarować proste i różnorodne przekąski, a nawet dania, wystarczy kilka dodatków, 20 minut w piekarniku i gotowe.
Ostatnio postanowiłam być małym wsparciem kulinarnym na imprezie i przygotowałam ciastka francuskie z warzywami. Do ich przygotowania wykorzystałam różne dodatki, które znalazłam swojej lodówce. Ciastka udały się. Szybo zniknęły ze stołu. Chociaż nie ma się czemu dziwić, bo na imprezie nic nie sprawdza się tak dobrze jak finger food.







Składniki:
(około 24 ciastek)
1 opakowanie ciasta francuskiego
1/2 słoiczka koncentratu pomidorowego
1/2 opakowania białego serka kanapkowego
kilka pomidorów cherry
kawałek młodej cukinii
kilka kaparów
mała czerwona cebula
4 pomidory suszone
pieprz kolorowy

Przygotowanie:
Ciasto francuskie kroimy na równej wielkości kwadraty (ja swoje pokroiłam nożem do pizzy). Na każdy kawałek nakładamy po łyżce koncentratu pomidorowego lub białego serka, następnie kładziemy dodatki np. na biały serek kładziemy cukinię pokrojoną w plastry, cebulę czerwoną w piórka, albo suszone pomidory, na koncentrat pomidorowy kładziemy pomidorki cherry pokrojone w ćwiartki, cukinię, kapary, czerwoną cebulę. Wszystko posypujemy świeżo zmielonym kolorowym pieprzem. Wkładamy do dobrze nagrzanego piekarnika i pieczemy około 18-20 minut w temperaturze 180 stopni.

Oczywiście jeżeli mamy ochotę możemy użyć innych dodatków takich jak np. mozzarella, salami, wędzony łosoś, oliwki...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz